حضرت امام خمینی (ره): همانطوری که مرد در همه شئون دخالت دارد‚ زن هم دخالت دارد‚ همانطوری که مرد باید از فساد اجتناب کند‚ زن هم باید از فساد اجتناب کند. زن ها نباید ملعبه دست جوان های هرزه بشوند‚ زن ها نباید مقام خودشان را منحط کنند و خدای ناخواسته بزک کرده بیرون بیایند و در انظار مردم فاسد قرار بگیرند. زن ها باید انسان باشند‚ زن ها باید تقوا داشته باشند‚ زن ها مقام کرامت دارند‚ زن ها اختیار دارند‚ همانطوری که مردها اختیار دارند. خداوند شما را با کرامت خلق کرده است‚ آزاد خلق کرده است. خداوند همانطوری که قوانینی برای محدودیت مردها در حدود اینکه فساد بر آنها راه نیابد دارد‚ در زن ها هم دارد. همه برای صلاح شماست‚همه قوانین اسلامی برای صلاح جامعه است. آنها که زن ها را می خواهند ملعبه مردان و ملعبه جوان های فاسد قرار بدهند. خیانتکارند. زن ها نباید گول بخورند‚ زن ها گمان نکنند که این مقام زن است که باید بزک کرده بیرون برود‚ با سر باز و لخت. این مقام زن نیست‚ این عروسک بازی است‚ نه زن. زن باید شجاع باشد‚ زن باید در مقدرات اساسی مملکت دخالت بکند. زن آدم ساز است‚ زن مربی انسان است.
رسول خدا(ص) ازجبرئیل(ع)سوال نمود که آیا فرشتگان خنده و گریه دارند؟ جبرئیل فرمود: بله (یکی از آنجاهایی که فرشتگان میخندند) زمانی است که زن بیحجابی و بدحجابی میمیرد، و بستگان او را در قبر میگذارند و روی آن زن را با خشت و خاک میپوشانند تا بدنش دیده نشود. فرشتگان میخندند و میگویند: تا وقتی که جوان بود و با دیدنش هر کسی را تحریک میکرد و به گناه میانداخت(پدر و برادر و شوهرش و…از خود غیرت نشان ندادند)و او را نپوشاندند، ولی اکنون که مرده و همه از دیدنش نفرت دارند او را میپوشانند.
{منبع: شجره طوبی:۲/۴۳۱؛مواعظ العددیه مرحوم عاملی:۱۴۴ و ۱۴۵}
مولوی عارف نازک انديش و دوربين فارسی راجع به تاثير حریم و حائل میان زن و مرد در افزایش قدرت و محبوبین زن و در بالا بردن مقام او و در گداختن مرد در آتش عشق و سوز ،مثلی لطیف می آورد:آنها را به آب و آتش تشبیه می کند،می گوید مثَل مرد مثَل آب است و مثَل زن مثَل آتش،اگر حائل از میان آب و آتش برداشته شود آب بر آتش غلبه می کند و آن را خاموش می سازد.اما اگر حائل و حجابی میان آندو برقرار گردد مثل اینکه آب را در دیگی قرار دهند و آتش در زیر آن روشن کنند ،آن وقت است که آتش آب را تحت تاثیر خود قرار می دهدو سراسر وجود اورا تبدیل به بخار می سازد.
آب غالب شد بر آتش از لهیب زآتش او جوشد چو باشد در "حجیب"
چونکه دیگی حائل آمد آندو را نیست کرد آن آب را بردش هوا
مرد بر خلاف آنچه ابتدا تصور می رود ، در عمق روح خویش از ابتذال زن و تسلیم و رایگانی او متنفر است.مرد همیشه عزت و استغنا و بی اعتنایی زن را نسبت به خود ستوده است.
به گزارش خبرگزاری ابنا، دکتر «نوا بخش»، پژوهشگر، محقق و استاد دانشگاه میگوید: "در دیدگاه غرب، زن تا زمانی مورد احترام است که در چارچوب خواستههای نظام سرمایهداری نقشآفرین باشد؛ در غیر این صورت، از چرخه تعاملات جامعه بیرون شده و اعتبار خود را در جامعه از دست میدهد.
یکی از زنان نویسنده آمریکایی در کتاب خود به نام Regress ارتجاع این مطلب را پذیرفته و میگوید: "من به عنوان یک فمینیست اعلام میکنم که جامعه آمریکا هیچگاه مثل امروز آزاد نبوده، و در عین حال هیچ وقت خود را مثل امروز تا این حد نگونبخت نمیدیده است. این بدان معنی است که آزادی به او اندیشه و تفکّر صحیح را نیاموخته است."
وی در جای دیگری از کتاب خود میافزاید: "اما با وارد شدن حجاب به عرصه زندگی، معیارهایی مثل مادر بودن، احترام و حتی مفهوم خانواده و عفاف را درک کردیم."
خانم پروفسور «یوت ساشووسکی» (Ute Sashovsky) وکیل دادگسری در آلمان میگوید: "ما در هر ایالتی که زندگی میکنیم، باید قوانین مربوط به آن ایالت را مراعات کنیم، نه قوانین ایالتهای دیگر را. در نتیجه، رعایت قانون یک ایالت توسط اهالی آنایالت، به هیچ وجه ضایع کردن حقوق ساکنان ایالتهای دیگر نیست. به همین ترتیب کسی که معتقد به یک دین است ملزم به رعایت قوانین و دستورات آن دین میباشد و این کار او به معنی ضایع کردن حقوق پیروان سایر ادیان نیست. و اگر میبینیم در جایی قانون ممنوعیت حجاب تصویب میشود، این کار، تبعیض نسبت به حقوق پیروان یک دین به نفع پیروان ادیان دیگر است."
وی در جای دیگری میگوید: "من میپندارم کسی که از روی اعتقاد دینی خود روسری بر سر دارد به هیچ وجه به حقوق دیگران تجاوز نکرده است."
آيت ا... صافي گلپايگاني: هيچ کس حق ندارد از قانون تخطي کند
به گزارش سايت خانه ملت آيت ا... صافي گلپايگاني در ديدار با اعضاي فراکسيون به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از خانه ملت، حضرت آيتالله صافيگلپايگاني در ديدار با اعضاي فراکسيون روحانيون مجلس شوراي اسلامي با اشاره به نقش روحانيت در بهبود وضع جامعه، اظهار داشت: چشم مردم به روحانيت است و از آنها ميخواهند تا بيشتر از ديگران حافظ دين و منافع اقشار محروم جامعه باشند.
اين مرجع تقليد با تأکيد بر اينکه وظيفه نمايندگي و اجراي آن سنگين است، گفت: مجلس بايد هميشه در رأس امور باشد و بر همه بخشهاي اجرايي کشور اشراف داشته باشد.آيتا... صافيگلپايگاني با بيان وجوب محترم شمردن رعايت قانون براي همه افراد، تصريح کرد: هيچکس در هر مقام و جايگاهي که باشد حق ندارد، از قانون تخطي کند که در غير اين صورت به هرج و مرج ميانجامد.
اين استاد دروس خارج فقه و اصول حوزه علميه قم، ادامه داد: قانون اساسي را بايد به طور کامل درک کنيم و کسي حق ندارد آن را زير پا بگذارد، اگر کسي نميتواند قانون را اجرا کند از مقام خود کنار برود نه اينکه آن را زير پا بگذارد و يا جلوي آن بايستد.
وي با اشاره به اهميت اقتصاد تصريح کرد: روحانيون مجلس نظارت بيشتري بر مسائل اقتصادي داشته باشند.اين مرجع تقليد با اشاره به مسئله حجاب، تأکيد کرد: نگذاريد مسائل ارزشي جامعه به مرور زمان کمرنگ شود.
وي سپس با اشاره به اينکه ظلم بزرگي در دوره رژيم طاغوت بر حجاب و اسلام رفت، متذکر شد: اين حجاب و عفافي که در جامعه داريم يادگار تلاشهاي امام راحل و خون شهداست.آيتا...صافيگلپايگاني در خاتمه مسئله گراني و تورم را متذکر شد و در اين باره گفت: اگر گراني و تورم متوقف شود، اعتماد مردم به نظام اسلامي بيشتر خواهد شد.وي اضافه کرد: مردم براي حفظ اسلام در هر صحنهاي شرکت ميکنند، نظام اسلامي نيز وظيفه دارد اين اقدام مردم را ارج نهد.
آيت ا... مکارم شيرازي: نوسانات نرخ ارز سبب بي اعتمادي مردم به نظام مي شود
بر اساس گزارش سايت خانه ملت، آيت ا... ناصر مکارم شيرازي نيز در ديدار اعضاي اين فراکسيون در سخناني تأکيد کرد: اتحاد روحانيون مجلس که دشمن آرزوي جدايي ميان صفوف آنها را دارد، مهمترين مسئله در انتخابات پيشرو است.
اين مرجع تقليد با بيان اينکه اگر در انتخابات رياستجمهوري ميان اصولگرايان جدايي بيفتد، ديگر امکان اتحاد وجود ندارد، بر لزوم وحدت ميان همه اصولگرايان تأکيد کرد.وي در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به مسائل اقتصادي کشور، تصريح کرد: گراني و تورم روز به روز بر مردم فشار بيشتري وارد ميکند و قيمت بعضي از کالاها در مدت کوتاهي چند برابر شده است.
علت و فلسفه پیدا شدن حجاب چیست ؟ چطور شد که در میان همه یا بعضی ملل باستانی پدید آمد ؟ اسلام که دینی است که در همه دستورهای خویش فلسفه و منظوری دارد چرا و روی چه مصلحتی حجاب را تأیید و یا تأسیس کرد ؟ . مخالفان حجاب سعی کردهاند جریانات ظالمانهای را به عنوان علت پیدا شدن حجاب ذکر کنند ، و در این جهت میان حجاب اسلامی و غیر اسلامی فرق نمیگذارند ، چنین وانمود میکنند که حجاب اسلامی نیز از همین جریانات ظالمانه سرچشمه میگیرد
در باب علت پیدا شدن حجاب نظریات گوناگونی ابراز شده است و غالبا این علتها برای ظالمانه یا جاهلانه جلوه دادن حجاب ذکر شده است . ما مجموع آنها را ذکر میکنیم . نظریاتی که به دست آوردهایم بعضی فلسفی و بعضی اجتماعی و بعضی اخلاقی و بعضی اقتصادی و بعضی روانی است که ذیلا ذکر میشود :
۱ – میل به ریاضت و رهبانیت ( ریشه فلسفی )
۲ – عدم امنیت و عدالت اجتماعی ( ریشه اجتماعی )
۳ – پدرشاهی و تسلط مرد بر زن و استثمار نیروی وی در جهت منافع اقتصادی مرد ( ریشه اقتصادی )
۴ – حسادت و خودخواهی مرد ( ریشه اخلاقی )
۵ – عادت زنانگی زن و احساس او به اینکه در خلقت از مرد چیزی کم دارد ، به علاوه مقررات خشنی که در زمینه پلیدی او و ترک معاشرت با او در ایام عادت وضع شده است ( ریشه روانی )
علل نامبرده یا به هیچ وجه تأثیری در پیدا شدن حجاب در هیچ نقطه از جهان نداشته است و بی جهت آنها را به نام علت حجاب ذکر کردهاند و یا فرضا در پدید آمدن بعضی از سیستمهای غیر اسلامی تأثیر داشته است در حجاب اسلامی تأثیر نداشته است یعنی حکمت و فلسفهای که در اسلام سبب تشریع حجاب شده نبوده است
همانطور که ملاحظه میشود مخالفان حجاب گاهی آن را زائیده یک طرز تفکر فلسفی خاص درباره جهان و لذات جهان معرفی میکنند و گاهی ریشه سیاسی و اجتماعی برای آن ذکر میکنند و گاهی آنرا معلول علل اقتصادی میدانند و گاهی جنبههای خاص اخلاقی یا روانی را در پدید آمدن آن دخالت میدهند
تبادل لینک هوشمند برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان ریحانه ها و آدرس reyhaneha.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.